Blog

Action Valley

Skrive av Silje S, Anette og Elisabeth I dag var dagen for adrenalinkick, blod, svette, glede, skrik og tårer. Ein ganske spent gjeng skulle endelig til Action Valley for å utfordre høgdeskrekken og pushe nye grenser. Først ut var strikkhopparane, og det var imponerande korleis alle tok utfordringa på strak arm og hoppe utan å […]

Machu Picchu

Skrevet av Stine I dag var dagen for den siste etappen opp mot Machu Picchu. Dagen begynte tidlig med frokost klokka fire, da vi måtte være klare for å gå allerede halv fem. Til vår begeistring hadde himmelen bestemt seg for å åpne seg denne natten, så første stopp ble innom en sjappe for å […]

Historien om Ballongtreet

Denne historien er skrevet av: Hanna og Tora Hola bloggen! Dette ble en mer dramatisk dag enn det vi hadde ventet. Dødsveien var ingenting i forhold til det vi har opplevd i dag. Det begynte rolig og som vi forventet med at vi satte oss på bussen til Cuzco. Det var da vi stoppet etter […]

Dødsveien og Juliaca

Skrevet av Einar og Aurora Nå er vi mette etter en deilig middag på hotell Royal Inn i Juliaca. Dagen startet tidlig i La Paz og 06:30 satte vi oss på bussen med retning Peru og Juliaca. De eneste pausene vi fikk var ved bytting av buss, da bussen måtte bli fraktet over Titicacasjøen med […]

El Alto

Skrevet av Silje S. og Elisabeth I dag har vi fått se prosjektene vi er med på å støtte. Tidlig på morningen var de fleste klare til å kjøre opp til byen El Alto som ligger på 4000 moh. Her besøkte vi først et multiidrettsanlegg der vi fikk høre om hva pengen vi bidrar med […]

La Paz og Månedalen

Første dag i La Paz blei ein innholdsrik dag. Vi fekk ein god frukost på Casa Alianza, som er Misjonsalliansen sitt gjestehus her i La Plaz.   Nokre av reisefølget starta dagen på legekontoret, kor det blei avdekt matforgifting for fleire. Dei kom tilbake med medesin, og god tru på betre dagar!   Først kom […]

Bolivia – La Paz

Skrevet av: Frøya og Cassandra   I dag dro vi de trøtte kroppene våre ut av sengen halv seks for å rekke å pakke og spise frokost før avreise klokken 06:20. Vi kjørte med en trang minibuss til busstasjonen, der vi ble stående med bagasjen og vente på rutebussen som skulle ta oss inn i […]

Titicacasjøen

Skrevet av Stine og Anette I dag har vi alle vært det vi kan kalle meget preget av høydesyken, med dårlige mager og mye drittprat (bokstavelig talt), litt oppkast ble det på enkelte også. Vi sto opp kl. 6, tunge i hodet og vonde i magen, og tok gladelig imot den noe tvilsomme peruanske superpillen, […]

Arequipa – Puno (2300 – 3815 m.o.h)

Skrevet av Tora og Nora. I dag var det meningen at vi skulle sitte i bussen, klare til å dra klokken åtte presis. Men det ble litt vanskelig da Hanna kom tuslende et kvarter senere. Da var vi allerede godt vant med å sitte i buss, noe som kom godt med siden det ventet oss […]

Arequipa Dag 2

Skrevet av Einar og Ludvik Etter en fantasisk god natt på hotellet La Casa de mi abuela, var vi alle klare for en awesome dag i Arequipa ( i følge Anders Perus vakreste by). I dag skulle vi få treffe en av Anders ungdomsvenner fra tiden hans her i by’n! Vi skulle gå i hans […]

Arequipa

Skrevet av Tora og Aurora Vi er kommet helskinnet fram til Arequipa, Anders´ hjemby, etter en 18 timer lang etappe i buss. Dagen startet med «frokost påsenga» (les; bussete) Avtalen vår med Norsk Luthersk Misjonsamband fikk vi heldigvis forskjøvet, ikke bare en, men to ganger. Etter et raskt besøk hotellet hvor vi la fra oss […]

Torsdag 27. februar 2014

Skrevet av Hanna’ I dag hadde vi fri på formiddagen til å gjøre hva vi ville før vi skulle reise videre til Arequipa på kvelden. Noen spreke jenter ville utnytte dagen før vi skulle sitte over 17 timer på buss, og dro derfor tidlig ut på joggetur i det varme og fuktige været. Etterpå ville […]

Tandemflyvning i ørkenfjell

Hei bloggen! Dag 2, og nok en gang står paragliding på dagsprogrammet. Halv ni sto gjengen klare for avgang, det vil si alle untatt Nora, som kom løpende andpusten og stressa fem minutter etter avtalt tid. Da alle var på plass startet vi med enda en humpete og svett busstur ut til den tørre utkanten […]

Paragliding

Første dag i Lima er overstått, og den har gått over all forventning. Det me trudde skulle bli ein liten og kort tur i lufta med kontrollert opplæring, endte opp med høge svev, litt fall og mykje svette og sand. Me lærde fort og allereie på andre svevet måtte me klare oss aleine. Dette førte […]

Bienvenidos a Peru!

Vi har noe vi bare må fortelle dere. Ventetida er over, vi har landet i Lima, og går nå på Sør-Amerikansk jord!! Det er nydelig! Vi har lagt en lang ventetid bak oss. For nesten 7 måneder siden satt en gjeng med spente og kanskje litt nervøse elever i et klasserom på Borg. De som […]

Reisen starter snart

Nedtellingen til Sør-Amerika sin Xplore-reise har startet for mange måneder siden, og nå er det bare snakk om dager før vi endelig er på vei.  Tiden flyr, og nå skal vi snart fly med den. Opplevelsene står i kø når vi kommer ned og lander i Peru på Mandag. Inntrykkene vil bli mange og store, […]