Blogg

Start spreading the news…

… we’re leaving today. I skrivende stund sitter vi på Newark International Airport i New Jersey og venter på flyet vårt som skal ta oss hele veien tilbake til Oslo og Norge. Det har vært tre fantastiske uker med musikk, inspirasjon og nye impulser fra to av USAs vakre byer. Først New Orleans med sin […]

Our last night

I dag dro vi tidlig til sjømannskirka. Der deltok vi i en gudstjeneste der det var utdeling av 6års bok til barna og nattverd. Vi sang tre sanger på gudstjenesten og hver vår solo sang på kaffe og kake stunden. Så delte vi oss opp. Telise og Britt dro på shopping, Emilie og Victoria dro […]

Fra The Bitter End til The Met

Lørdag stresset vi ned på den gamle rockeklubben, The Bitter End, for å skrive oss opp til åpen mikrofon. Selv om vi kom dit litt sent og dermed ble plassert langt bak i programmet, var det en fin opplevelse. I tillegg til å synge, fikk vi se noen flinke sangere og noen mindre flinke komikere… […]

Word. Sound. Power.

På den regntunge fredagen hadde vi litt fri på formiddagen. Telise og Victoria valgte å slappe av i leiligheten, mens Britt, Emilie og Ragnhild dro på naturhistorisk museum. Ps. Det var veldig spennende der! På kvelden dro vi alle til Brooklyn, hvor vi skulle på en slags forestilling. En poetisk forestilling so, het Word. Sound. […]

Berg’n

Torsdag ble vi enige om å dra over vannet med Staten Island ferry for å få sett Frihetsgudinnen, men det var også veldig stilig å få se skyline’n til New York når vi kom oss litt fra land. Det var en rask båttur frem og tilbake, med fantastisk utsikt. Etterpå gikk vi videre for å […]

Innholdsrik dag på Manhattan

I går starta vi dagen med å feire at Britt ble 20 år. Det ble bursdags sang og kake med lys på. Etterpå dro vi til manhattan for å høre på en julliard konsert på Lincoln Center. Vi ble møtt med god og pen musikk. Da den var over var vi alle litt sultne så […]

Omvisning på FN

På tirsdag besøkte vi FN. Vi fikk se noen av de viktigste salene i FN-kvarteret, som befinner seg på internasjonalt landområde. Vi  lærte en del om arbeidet FN gjør, har gjort, hvordan de gjør det, og hvem som får bestemme og ta alle disse valgene. Vi lærte blant annet litt om hvordan FN er en […]

Chillin´ in the city

Vi hadde en rolig mandagsmorgen, før vi dro for å møte Anette! Anette er en tidligere sangelev av Ragnhild (fra da hun bodde i Bergen) som flyttet til New York for å forfølge drømmen om ALT. Synging, dansing, spille fiolin, teater, og alle de forskjellige arenaene man kan gjøre dtte på! Anette fortalte oss om […]

«Where are you, Tips?»

Søndag formiddag satte vi først kursen til Ground Zero museet for å lære mer om hendelsen 11. september, 2001. Det var en sterk opplevelse for oss alle å få se konsekvensene av det som ble gjort den dagen, men desto viktigere å få se det og virkelig kjenne på det. Så selv om det var […]

Wicked saturday

På lørdag fikk vi formiddagen fri. Da fant Telise og Victoria ut at de skulle dra til Carlo’s bakery. Der hadde de sykt mange gode kaker og det var vanskelig å velge en. Da de kom tilbake senere på dagen var det ikke lenge til vi skulle ta subwayen tilbake til manhattan for å finne […]

Innholdsrik dag i New York

På fredag fikk vi fri til å gjør hva vi ville. Noen ble igjen i leiligheten, mens noen gikk ut for å gå på high line, en nedlagt fraktjernbane som er blitt til en urban park. Her fikk vi se litt av byen fra et annet perspektiv. Senere gikk Ragnhild på Whitney Museum of American […]

New York – Here We Are

Onsdagen gikk til pakkin og reising til The Big Apple! Vi sa hade til TC og Spongy, og sol og varme, og hilset velkommen til jungelasfalten og vintervær. Første dagen i New York var vi på Top Of The Rock, hvor vi så klart måtte synge litt imellom selfiesene. Vi kunne su utover (nesten) hele […]

Swamptour and steamboats

Den siste hele dagen i New Orleans ble brukt til å se litt andre steder av byen. Klokka ett ble vi plukket opp av alles favorittsjåfør Spongy,  og vår «tur-bestefar», TC Hawkins, som er en kjenning av Ragnhild. Det var hans kirke vi fikk besøke søndag, og de to har vært med på å gi […]

Preservation hall

I går var det mandag, og da hadde vi fri til å gjøre det vi ville frem til klokka 19. Telise og Britt dro på utflukt i byen og på Riverwalk shopping centre og Telise møtte oss med mange poser fra shoppingen. Emilie og Victoria utnytta fritiden til å slappe av før vi skulle på […]

Fra gospel til JoJo

På søndag startet vi tidlig da vi ble hentet allerede klokken 07.15. Vi ble da kjørt til Morning Star Baptist Church der vi var med på en gudstjeneste. Her ble vi møtt av vennlige smil og herlig gospelsang. Det var utrolig morsomt å oppleve, og noe helt annet enn det vi er vant til. På […]

Les mer →

Full fest med festival og parade!

Lørdagen startet rolig med en tur på Walmart! Vi fikk endelig kjøpt fersk frukt, og masse andre artige ting! Vi fikk nok en gang erfare at alt i statene er i king size-forpakninger! På ettermiddagen dro vi på Kongo Square Rythm Fetsival i Armstrongparken. Der var det autentisk jazz/soul-musikk og god stemning! Vi ble alle […]

Saint Patrick’s Day

17. mars er Saint Patrick’s Day, og det feires stort i USA! Hvor enn man gikk så var det masse folk i gatene med grønne t-skjorter og grønn øl. Folk på balkongene rundt omkring kastet ned Mardi Gras smykker/»beads» og det var god stemning overalt. Vi hadde fri på dagen, derfor valgte Ragnhild, Britt og […]

Loyola university

I går reiste vi til Loyola university for å lære av og observere en musical theatre klasse. Første vi gjorde der var å få bli med inn i en av timene de hadde og så på klassen jobbe med låter de skulle fremføre. De hadde et ganske kult konsept som gikk ut på at siden […]

New Orleans på hjul og til fots

På onsdag startet vi dagen med å dele gruppen i to der den ene gruppen ble med på en guidet sykkeltur, mens den andre gruppen ble med på en guidet vandring. På begge turene fikk vi se store deler av byen samtidig som vi lærte mye om byens unike historie. Under lunsjpausen på sykkelturen benyttet […]

ENDELIG ER VI HER!

Den store reisedagen er endelig her! Etter nesten ett døgn, fra dør til dør, har vi kommet hit – New Orleans. Halvtomme fly, filmer, overtrøtte jenter og latter gjorde reisedagen så bra som den kunne bli. På grunn av den store tidsforskjellen på 6 timer hadde vi en tidlig start på dagen! Vi tok den […]

USA Scene Vokal med konsert på Lyspunktet

Endelig er vi klar for tur! Etter strålende konsert på Lyspunktet kafé i byen er vi klar for å presentere oss i New Orleans og New York! Vi tar med oss både pop og gospel i kofferten og håper vi kommer tilbake til skolen med en koffert full av nye kulturinntrykk. I morgen kl 0700 […]