Blogg

Sydney!

Vi ankom Sydney lørdag kveld. Denne dagen var også backpack klassen i byen, så det ble gjensynsglede mellom elevene og mange valgte å tilbringe kvelden med folk fra  den andre klassen. Søndagen startet med Hillsong, som er en veldig annerledes gudstjeneste enn vi er vant til fra Norge. Dette ble en spennende opplevelse for mange. […]

Les mer →

Glimt fra de siste dagene.

Siste dag i Byron Bay ble en regnfull dag. Vi har vært så heldig å unsluppet den voldsomme syklonen «Debbie», som traff området rundt  Airlie Beach noen dager etter at vi dro derfra. Etterdønningene av syklonen fikk vi likevel merke denne dagen. På natten blåste det kraftig og vi var glade at vi slapp unna […]

På 14000 fot er det ingen som hører deg hyle.

I dag starter dagen med busstur til fallskjermplassen klokken 07:50 hvor 15 av oss skulle hoppe fallskjerm. Etter en lang ventetid fikk vi endelig fått på oss sikkerhetsselene og gjennomgått en liten demonstrasjon av hvordan vi skulle hoppe. Dermed gikk vi inn i flyet med hver sin instruktør. Flyturen for å komme opp i 14000 […]

Surf`s up!

Endelig var dagen der som mange har gledet seg til. Surfing i en av verdens mest berømte surfesteder. Vi fikk grundig instruksjon fra en av byens mange surfebyråer før vi fikk bevege oss ut i Byrons magiske surfebølger. Mange av oss fikk nok erfare at surfing ser lettere ut enn det er, men alle hadde […]

Møte med aboriginere

Etter tre fantastiske dager på Keppel Island utenfor Rockhampton var det på tide med en tur tilbake til fastlandet. Etter ca. 15 min kjøring kom vi til en plass som heter Emu Beach. Dette stedet var for øvrig hjemplassen til guiden vår Nicki. På hotellet vi bodde på var det klart for et møte med […]

På Woppaburra folkets øy

Vi ankom øya Great Keppel Island utenfor Yeppon midt på dagen på onsdag. Øya består av hele 17 ulike sandstrender og grenser til Great Barrier Reef. Great Keppel Island har en rik historie, som strekker seg til lenge før Captain Cook i 1770 «oppdaget» øya. Øya har vært hjemsted for stammefolket «woppaburra». Dette folket ble […]

På besøk hos krokodillene

I dag har vi vært på krokodillesafari i regnskogen! Turen startet med en førti minutters busstur innover i den australske villmarken, hvor vi så kom over en liten camp med et stort telt og masse sittegrupper. Det første vi gjorde var å lempe båten ned i elven med en stor kran, før vi dro nedover […]

Whitsunday Beach

Vi startet med frokost klokken 07:00. Klokken 08:00 ble vi hentet og dro ned til kaien. Her ventet to australiere og tok oss me på havrafting. På veien stoppet vi to steder for å snorkle. Her var det mye fisk. Etter det stoppet vi på en øy som kalles whitsunday island og gikk til ett […]

På tur til Mossman Gorge

Området i nærheten av Cairns består av mye regnskog. Denne måtte vi utforske før vi skulle dra videre dagen etter. Vi kjørte omkring en time ut av byen til Mossman Gorge. Området vi besøkte eies av aborginere, men det er den Australske staten som forvalter området. Det var laget et informasjonssenter som aborignerne jobbet på. […]

Great Barrier Reef

Etter en god natt søvn startet noen dag to med jogging, noen valgte å se soloppgangen og andre trengte et par timer til på øye. Turen gikk deretter fra kaia i Cairns til Great Barrier Reef. Tre timer senere var vi framme og dykking, snorkling og steking i sola sto på planen. Det verdensberømte korallrevet […]

Flying start!

Endelig er vi framme i Australia og vi går for Flying start! De fleste med bagasjen i behold, men tre av oss har fått bruk for reiseforsikringen allerede til å kjøpe nye klær, da bagasjen ikke kom frem til Cairns. Nå ettersøkes den i Singapore, London, Oslo og Vigra. En reise på førti timer har […]

Les mer →

Da er vi snart klar for tur!

Australia Idrett og CrossFit reiser sammen på tur i år. Vi er dermed et reisefølge på 22 elever og to lærere. Nå er vi endelig igang med turen til Australia. Vi tok fly fra Vigra idag tidlig og sitter i skrivende stund på Gardemoen og venter på flyet videre til London. Deretter venter mellomstopp i […]