Blog

En reise er over

Det føles lenge, men likevel ikke så lenge siden vi møttes på Gardemoen Tirsdag morgen for tre uker siden. Vi var spente og reiseklare og lurte på hva den lange reisen skulle bringe. Nå sitter vi på flyplassen i Doha og venter på flyet som tar oss hjem igjen. Vi har hatt mange opplevelser på […]

Sidney

Avreise til Sydney fra Port Stephens klokka åtte om morgenen. Det tok oss tre timer i buss å komme oss dit. Da disse var tilbakelagt befant vi oss utenfor Hillsong.g Church. Her deltok vi på Gudstjeneste Det var en kjempefin opplevelse for oss å ta del i en gudstjeneste i et av verdens største kirkesamfunn […]

Sandboarding!

I dag har vi hatt en variert dag her i Port Stephens. Etter en tidlig frokost dro vi av sted til sanddynene nede ved havet, hvor vi skulle teste ut sandboarding! Vi fordelte oss i to Jeeper, og etter en kort men litt svingete og humpete tur stoppet vi for å leke oss i sanden. […]

By By – Byron Bay

Siste dag i Byron Bay bestod av joggetur for å se en nydelig soloppgang ved fyret i Byron Bay, som er Australias østligste punkt. Etter dette leide de fleste av oss surfebrett og trente videre på det vi lærte på surfekurset. Bølgene var meget heftige og de fleste av oss var nok mer under vann […]

It’s raining men Halleluja it’s raining men (and women)

I dag var endelig dagen her, dagen vi alle hadde grugleda oss til, vi skulle trosse all sunn fornuft og hoppe ut av et fly på 14 000 fot (ca. 4 500 meter for de der hjemme som er dårlig på kropps-lem-baserte måleenheter). Spente dro vi avgårde kl 7 på morgenkvisten, og med spenningen noenlunde under kontroll […]

Surfing!

I dag gikk turen til The Reck i Bayron. The Reck er en svært kjent surfedestinasjon som flere turister og lokale surfere velger å besøke for å prøve ut de store bølgen. Vi hadde på forhånd leid surfebrett i tillegg til våtdrakt og instruktører som skulle hjelpe oss til å lære det grunnleggende innenfor surfing. […]

Krokodillefarm

Etter noen fine dager på Great Keppel  Island var det en overnatting på Emu Park som stod for tur. Etter en rolig natt, fylt med katter og grillmat, startet dagen med  en fin joggetur langs stranden. Deretter var det en 20 minutters kjøretur til Croc farm. En krokodille farm med over 4000 krokodiller. Her fikk […]

GREAT Keppel Island

Av Torkil og Kornelia Den 6 April pakket Multisport sammen koffertene sine, slang de inn i minibusse, og pekte nesa mot Great Keppel Island. Alle eleven var spente, og lærer Jan Kristian fikk sin jomfrutur til øya. Vår kjære guide Tyler hadde kategorisert det som verdens beste øy, og hvem kunne tvile på mannen som […]

Vannhull og ultimate

Av Levi og Brage Med en rolig joggetur startet vi dagen; eller i alle fall de fleste multisporterne som kom seg opp av sengen. Mange finner seg selv trøtte og slitne etter dager med mye gøy og strabasiøse aktiviteter. Derfor er det ikke alle som orker å dra seg selv ut av rommet klokka syv […]

Havrafting

Hei hei! Dagen startet med herlig morgenjogg langs strandpromenade, og de som var med fikk se en nydelig soloppgang. Så var det bare å spyle av seg svetten, smøre på seg solkrem og spise en god frokost før dagen for alvor kunne starte. I dag har nemlig de fleste av oss vært på havrafting! Dette […]

Fossefall og aboriginershow

Skrevet av Rose og Amalie Dagen startet med morgenjogging for noen av oss. Senere på morgenen bar det avgårde til volleyballbanen nede ved havet. Det ble spill og moro, men varmen tok oss fleste og da var det bare en ting å gjøre. BADE!!! Til fordel for de solbrente sjelene i klassen, ble det dessverre […]

Great Barrier Reef

Skrevet av Torkil og Kornelia Dagen i dag startet på det fine Hostellet; Calypso Inn i Cairns, Australia. Døgnville og trøtte, men med aircondition på litt for kaldt hadde de aller fleste en god natt søvn, kun avbrutt av frysing og do pauser. Solen strålte, og termostaten viste grader i begynnelsen av 30 tallet og turen […]

Endelig fremme

Endelig var tiden inne for Multisport til å sette ut på reisen «down under»! Vi mellomlandet i Doha i 10 timer, der tiden gikk med på å henge med sheiken, spille ligretto og spise. Videre gikk turen til Hong Kong, verdens 10 ende største flyplass. Her måtte vi ta tog til gaten, da det var […]

Vi er på vei

I skrivende stund sitter Multisportfolket ved gaten på Gardemoen og venter på avgang mot “landet der nede”. Vi er spente og gleder oss veldig til tre innholdsrike uker langs Australias Østkyst. Før vi setter føttene våre på Australsk jord har vi en lang reise i vente, men med flymat og underholdning fra kjære medelever og […]

Reiseblogg Australia Multisport

Straks etter påske er hele reiseskolen ute på de lange reisene. Vi har da to grupper i Australia, en gruppe på New Zealand, en i Sør-Amerika, en i USA, Reise Bo og fritid skal til Island og Spania, og afrikagruppa får med seg både Kenya og Tanzania. Denne siste gruppa reiste alt 17. mars og […]