Blogg

Max chill

31.03.2017 av Hanna Tangvik Dag to i Dar es Salaam ble brukt på best mulig vis: nemlig en god blanding av shopping og strandliv. Optimistiske og klare for stranden, dro vi dit rundt 10-ish. Desverre for oss, hadde ingen fortalt at det var så mye fjære at man måtte flere hundre meter ut i vannet […]

Special price for you

30.03.2017 av Marlin Raastad God dag fra Dar Es Salaam! Idag fikk vi sove litt lengre med tanke på at vi hadde en lang dag i går med mye reising og lite søvn. Vi skulle ikke møte før klokken 11, noe alle satte stor pris på. Ato fortalte oss litt om hva vi kunne finne […]

Arusha til Dar

29-03-2017 av Joanna Risvik Today, it was a travelling day, we took a bus directly from Arusha to Dar es salaam. There is not much to say about our journey besides that it was an overwhelming 14 hours bus ride. Once we got to this big city we went to get some dinner, some of […]

Kwaheri Serengeti

28.03.2017 av Julia Wold og Hanna Tangvik Siste natt på safarituren ble tilbringt i et tørt telt til alles glede, og vi våknet uthvilt og i god form for bilturen hjem til Arusha. Vi snakket på bilturen hjem om hvor trist det var at vi ikke hadde fått sett gepard, og fem minutter etter satt […]

Hakuna Chabure

27-03-2017 av Joanna Risvik After a rainy and stormy night, we woke up at 5:30 to head out and watch the sunrise. Unfortunately, the weather wasn’t on our favor that morning and the it was too cloudy to see the sun rise over the horizon. Nonetheless, we were able to see an elephant very close […]

Ngorongoro til Serengeti

26.03.2017 av Marlin Raastad Hei! Idag sto vi opp tidlig, og spiste god hotellfrokost før vi starta på den lange turen for å komme til Serengeti. Vi hadde en morsom biltur sammen med guiden, hvor vi sang og lo masse. På veien var vi innom ngorongoro krater, hvor vi så masse dyr. Giraff, elefant, flodhest, […]

God morgen Arusha

25.03.17 Tanzania av Hanne Undem I dag våknet alle opp etter en herlig natt på Impala hotell i Arusha. Etter å ha sovet på bakken og harde senger, er hotellet en fantastisk oppgradering og slår alle forventninger. Vi har badebasseng, digre senger og flott utsikt. Frokostbuffeen er ganske digg den også. Vi startet dagen med […]

Arusha Karibu 24.03.2017

I dag har vi hatt nok en kjøredagen. Idag kjørte vi fra Nairobi i Kenya over til Arusha i Tanzania. Der møtte vi Erik og Håvard som begge nådde toppen av Kilimanjaro. Litt sliten i beina og solbrent i fjeset begge to. Etter 8 timer i en varm og trang buss var det utrolig deilig […]

Fra Githogoro med luv

Av Marlin Halloo Idag har vi fått være med Peter hjem, og sett hans og resten av familiens hjem. Vi lærte mye om både han og bestemoren sin fortid, og det var veldig spennende og rart å se hvordan de bodde. Vi tok også passbilder der, for å søke visum til å få dra til […]

Med Heart to Heart

Av Maria Idag har vi returnert til Kiberaslummen, uten Erik og Håvard som har dratt til Kilimanjaro. Idag skulle vi få mer tid til å snakke med de som faktisk bor der. Vi fikk en familie hver, og en tolk. Jeg og Hanna ble invitert i hjemmet til en dame med 6 barn. Hun fortalte […]

From Kisumu to one big city, Nairobi!

Av Joanna Thursday Thursday was a relatively uneventful day as  all we did was drive from Kisumu to one big city, Nairobi. Our hearts remained in our throats as we said goodbye to the kids we had grown so attached to in Kanyakoo. The thought of leaving them behind was a difficult one, but we […]

Jambo fra Kanyakoo!

Her gjøres det klart til fest og det er min tur til å oppdatere. I dag startet vi dagen med å besøke en skole med 1-8 trinn. Vi fikk satt oss ned med rektor og flere i ledelsen, og høre om hvordan de driver skolen. De fortalte oss at mange av barna kommer til skolen […]

Chillemandag

Idag har vært en real chilledag. Vi dro til Victoria Lake veldig tidlig for å se fiskemennene komme i land etter nattens fiske. Ato kjøpte en fisk og vi fikk være med på en liten båttur. Hanna og Maria lagde charpati med familien sin og alle malte orutoene  (lokal fiolin) sine i forskjellige mønstre. Og […]

Jambo, askubadabadaba

Søndag 12. mars – tekst: Hanne og Erik I dag våknet vi opp i hver vår vertsfamilie, etter en svært inntrykksfull dag. Vi fikk alle mulighet til å bli bedre kjent med kulturen i kenya gjennom vårt opphold hos familiene. Vi er utrolig fornøyd med familiene, de er gjestfrie og koselige. Noen ble servert kenyansk […]

Hallo fra Kisumu!!

I dag morges våknet vi fra første natten i Afrika og alle hadde sovet kjempegodt. Det var god stemning rundt frokostbordet og vi dro avgårde til Kisumu by ikke lenge etter. Det første vi fikk se var et industriområde hvor de laget alt mulig av alt mulig. Det gikk for det meste i metall, og […]

AFRIKA PÅ TUR

I dag dro vi den lange turen fra Ålesund til Nairobi. Reisen startet allerede klokken halv 5, og deretter ventet ti timer med fly foran o»ss. Dagens høydepunkt var egen TV-skjerm på flyet, og konstant tilførsel av mat fra de vennlige flyvertene og vertinnene. Da vi ankom flyplassen i Nairobi, stod en liten tur gjennom […]